Et specielt besøg på vandreturen

Et specielt besøg på vandreturen gav et besøg af to journaliststuderende. De kom hele den lange vej fra Aarhus til Karrebæksminde. De havde en opgave på deres studie om at interviewe folk som holdte jul alene. Det skulle være selvvalgt og personerne skulle have fået andre tilbud. Sådan én var jeg.

På det tidspunkt hvor de interviewede mig var det i starten af december. Så min juleaften var stadig langt væk. Men jeg fejrede selvfølgelig min juleaften alene. Jeg indtalte små stykker til dem om juleaftenen. Min fantastiske juleaften i naturen i et shelter kan i læse om i Juleaften i shelter med vinterbadning. Nytåret blev også fejret i et andet shelter alene i naturen. Den kan du læse i Nytår i shelter er ret så festligt.

Dag 4/4. Fra Vibos have til Karrebæksminde havn. 3 km i dag. 36 km i alt.

Hygiejne på vandreturen

Nu skal vi snakke om hygiejne på mine vandreture. På sådan en kort tur som denne er det ikke et større problem. Men på de lange, som jeg engang var på, var det noget andet. Når vandringen mindst er 3 uger vaskede jeg trusser i hånden, luftede mit tøj for sved og klippede negle. Men nu får I en af mine bedste hygiejne tips. De her klude nedenunder er GENIALE.

De kræver kun vand. De ligner store runde tabletter. Det kan i se på det første billede. Så kommer du vand på. Enten dypper du eller hælder vand på den, og så breder der sig en KÆMPE vaskekuld ud. Jeg elsker den. De er virkelig tykke og robuste.

De er gode til fedtede/snaskede hænder. Til at bruge i ansigtet med koldt vand til og vågne. Til personlig hygiejne i skridtet og bagi. Sidst men ikke mindst, så tager de opvasken i gasbrændergryden, på tallerken og bestikket. Husk dog en ny klud til det. Ikke den som du har haft i numsen. Uha da da. Lifehack.

Smukke bær til sammenpakningen af mine ting

Da jeg stod op om morgenen så jeg de bær igen. De var endnu flottere nu end i tusmørket dagen før. Jeg havde aftalt med de unge mennesker, at vi skulle mødes nede på Karrebæksminde Havn. Så jeg trak morgen lidt. Spiste langsomt. Kiggede på de smukke bærog pakkede mine ting godt sammen. Det var så hyggeligt.

Morgenmaden var feltration. Pasta med grøntsager og kød. Vintersoveposen blev luftet. Jeg var flere gange henne og kigge på de bær. De var helt metalliske lilla. De lyste så meget op i den eller slidt triste vinterhave. Kender I dem ? Jeg har aldrig set dem før.

Manden som ejede haven havde mistelteen. Det spottede jeg allerede dagen før. Jeg fik lov til at tage et stor buket. Så mens jeg skar nogle grene af med min kniv, stod vi og snakkede om løst og fast. Jeg sagde tak. Vinkede til ham og startede den korte tur ind til Karrebæksminde.

Kort vandring til et specielt besøg på vandreturen

Jeg gik lidt rundt i Karrebæksminde. Jeg kunne ikke finde den parkeringsplads de ventede på. Til sidst gik jeg tilbage igen, hvor jeg så mødte dem. Så sådan kan man også finde hinanden.

Vi fandt et sted med læ nede ved havnen. De hev mikrofon med optager op af lommen og så var vi i gang. Det var et godt interview. Jeg var ret så spændt på resultatet. Jeg havde kun hørt, at to andre skulle være med. To mænd.
Jeg tror interviewet tog omkring 1 time. Da vi var færdige gik vi en tur på stranden. Et fællesbillede blev det også til.

Tak til Sara Jane Kok og Jakob Becker Buhl fra Danmarks Medie og journalisthøjskole i Aarhus. Podcasten kan du høre på her på Sarah Jane Koks Soundcloud.

De kørte nordpå igen og Jakob skulle faktisk med toget fra Slagelse. Så de tilbød mig et lift hjem. Det tog jeg i mod. Normalt tager jeg enten busser, tog eller på tommelfingeren hjem. Men ikke denne gang.

Det var en dejlig vandring. Men nu har jeg bestemt mig for at jeg er færdig med min mission “Vestsjællands kyst“. Jeg startede i december 2019, hvor jeg startede på Sjællands Odde og overnatte i shelteret på Gniben og denne sidste vandredag lå i december 2020

Nu vil jeg vandre en kendt rute. Jeg tænker stadig hvilken det skal være. Har du en idé ? Så er du altid velkommen til at komme med tips.