Hviledag på min vandring i Hanstholm

Hviledag på min vandring nordpå blev så i Hanstholm. En ventet pakke som skulle ankomme var egentlig grunden til hviledagen. Hvis jeg er træt og udmattet holder jeg altid hviledag på min vandring.

Ligesom i sommers på min første vandring. Der havde jeg en tiltrængt hviledag på min vandring. Læs dagbogen her ➡ “Hviledag med pandekager og bål”

Fakta
Dag 15
5 km i dag og 165 km i alt
Overnatning i Hanstholm i mit telt i haven hos en sød dame

Uld og formiddag i sneglefart

Jeg vågnede helt forvirret. Det var varmt. Følelsen af en dyne og så var der helt stille. Hvor var jeg ? Selvfølgelig i en seng . Jeg listede forsigtig ud i køkkenet hos den søde dame. Hun var allerede oppe og i gang. Hun bagte kage til strikkeklubben om eftermiddagen.

Vi sad faktisk hele formiddagen i køkkenet og hyggede. Snakkede om alt muligt mellem himmel og jord. Jordnær og erfaren dame. Jeg sad i hele formiddagen i mit uld undertøj. Det kan man da kalde en langsom onsdag.

Frokost og mad indkøb til resten af min vandring

Da hun skulle i strikkeklubben gik jeg ned i byen.

Jeg skulle købe mad til de sidste dage på vandringen. Og så havde jeg fået en fiks idé. Noget jeg længe havde ønsket at forske i. Som altid kunne jeg ikke slippe det. Ligesom alle mine andre idéer.

Mine madindkøb var meget velovervejet og afstemt pr måltid. Jeg vil nemlig køre mere håndfast vandring og overnatning de sidste dage. Det vil sige ingen indkøb, kun vand jeg finder og strøm jeg høster med solcellen. Det har jeg nemlig lyst til.

I Aldi fandt jeg det jeg ledte efter. Min idé var at gøre min toppen på min Osprey mere bærevenlig.

Jeg spiste frokost ved Hanstholm Fyrtårn. Dejligt udsigt ud over hele Nationalpark Thy. Og bedst af alt. Helt stille. Spiste min frokost og arbejdede med taske stropperne. Det lykkedes til sidst.

Da frokosten var spist gik jeg i gang med at udføre min idé. Forvandle den øverste taske på min Osprey Atmos om til en selvstændig rygsæk med stropper.

På sightseeing på hviledage rundt i byerne, er det rart med stropper på, så jeg kan handle ind og have madpakke og vand med.

Flere stropper på rygsækken

Toppen på min Osprey taske kan tages af og bruges som selvstændig taske. Det er så genialt. Nu skal jeg fortælle hvorfor. Hvis du kommer til et sted, hvor du kan stille den store taske, og hvor du kan komme på sightseeing, kan du bruge tasken.

Jeg har brugt den før, men ikke hvor den er blevet båret på ryggen. Bærer den lidt kikset i hånden. Efter lidt arbejde i den friske luft kom der et brugbart resultat. Se billedet nedenunder.

Jeg tog den på og bar den rundt på ryggen i hele byen og næste dag også. Det fungerer lige nu perfekt, og jeg er godt tilfreds. Medmindre jeg propper den, sidder den godt. Hvis den er proppet efter en hardcore shopping tur, skal der længere stropper på.

Her kan I se tasken som er fyldt med lækre madindkøb til resten vandringen.

Hannah in colors vandring i danmark vesterhavet vestkysten vandre kvinde vandring alene vandringskvinde vandring alene som kvinde rejse alene kvinde danmark vandring på vestkysten vestkystruten vandring tur langs vestkysten hjemmelavet udstyr osprey atmos patagonia nano puf dame hanstholm spraglet halsedisse mad på tur

Hviledag på min vandring og en live video

Alt den friske luft gjorde mig helt kuller af glæde, og jeg fik to spritnye idéer.
Det ene var jeg ville sende live fra haven. Den anden var at designe et siddeunderlag af ting jeg kunne skaffe fra byen.

Efter tilladelse til live udsendelse fra den søde dame, samlede jeg alle mine ting ude i haven og gik live.

Idéen var at det skulle været en glo vandring. Folk kunne kigge med, mens jeg slog teltet op, pustede underlaget op og gjorde det helt klart. Ligesom jeg ville have gjort alle andre steder.
Undervejs viste og snakkede jeg om mit grej. Og som altid, kunne man stille spørgsmål.

Hannah in colors vandring i danmark vesterhavet vestkysten vandre kvinde vandring alene vandringskvinde vandring alene som kvinde rejse alene kvinde danmark vandring på vestkysten vestkystruten vandring tur langs vestkysten hjemmelavet udstyr osprey atmos patagonia nano puf dame hanstholm live video wild country zephyros 1 hanstholm Hannah in colors vandring i danmark vesterhavet vestkysten vandre kvinde vandring alene vandringskvinde vandring alene som kvinde rejse alene kvinde danmark vandring på vestkysten vestkystruten vandring tur langs vestkysten hjemmelavet udstyr osprey atmos patagonia nano puf dame hanstholm spraglet halsedisse

I kan se live videoen nedenunder

Aftensmad og så godnat

Den søde dame lavede karbonader med blomkål og cowboysovs til aftensmad imens. Da der blev kaldt til mad, lukkede jeg ned. Vi spiste og hyggede. Efter maden var jeg lige på kort igen.

Vi så bagedysten. Hun strikkede og jeg skrev dagens indlæg efter bagedysten.

Dagen sluttede med, at jeg selv sad i stuen. Damen gik i seng før mig.
Ved midnat krøb jeg i uldet igen, lagde mig i posen i teltet og faldt straks i søvn.

Dagen efter købte jeg ting til underlaget i byen. Man bliver så kreativ, at vandre i den friske luft.

En dag uden decideret vandring er dejligt. Så er der luft og overskud til andre ting. Så kan hvile kroppen. Set lidt af byen og spise god mad. Men så rammer rastløsheden også igen. Jeg kan mærke, når jeg er klar til at fortsætte.

Mine ting bliver pakket sirligt ned. Der bliver tjekket op på alle aspekter. Handlet ind. En god og velovervejet forberedelse, er det halve for en god vandretur.

Glæden stiger ved at skulle fortsætte. Når jeg så står der med tasken på og klar til at gå, begynder benene af sig selv.

Min plan er at vandre nordpå. Langs kysten fra overnatning til overnatning. Der hvor jeg ender d 23/10 tager jeg hjem til Slagelse og Brian fra. Min hviledag på min vandring blev brugt fornuftigt.