Smuk natur som fejede benene væk under mig

Smuk natur som fejede benene væk under mig. Noget som jeg hører engang imellem er, at Danmark ikke har noget at byde på. I hvert fald når det kommer til naturen. Engang troede jeg også det. Men på min første vandretur skete miraklet. Læs hvordan jeg blev “Patriot i Nymindegab”.

Fakta
Dag 5
8 km i dag og 54,7 km i alt
Fra Fjaltring til Ferring strand

Dagen startede som sagt ude i drivhuset. Det var ret magisk at sove der. Udsigten til stjernerne og roen. Fjaltring er et dejligt sted. Jeg lå længe og puttede i posen og slappede af. Derefter tjekkede Facebook, for at se om der var tikket nye kommentarer ind. Det var der. Mange endda. Jeg prøver at svare alle. Synes selv jeg er godt med.

Vejret var usædvanlig stille. Ingen blæst. Kun høj sol og blå himmel. Åh det var skønt, at ligge der og hvile kroppen.

Jeg lå og tænkte på om damen var oppe. Jeg skulle nemlig tisse helt vildt. Det kender I godt, det ved jeg. Normalt ville jeg jo bare tisse udenfor et sted. Men når jeg ligger i folks haver og sover, prøver jeg at være civiliseret og have lidt respekt. Jeg så hende pludselig gå rundt og lyset var tændt. Så jeg rejste mig og tøffede ind. Men inden satte jeg lige min solcelle op. Den er jo en soldiva.

Så er sol divaen ude igen

Morgenmad og hyggesnak

Jeg stod op og listede ind. Jeg skulle tisse noget så frygteligt. Så der stod jeg lige pludselig i den rare dames køkken i uldundertøj og med nathue på. Det havde hun ikke noget imod.

Hun havde dækket op. Tændt lys og hendes ganske sprøde rundstykker. Vi drak kaffe og sludrede længe. Om alt muligt. Sikke en fantastisk dame. Så klog og rummelig.

Efter morgenmaden gik hun over til naboen, mens jeg gik i sofaen. Ordnede et par ting. Ringede til Brian. Jeg skulle høre om hans weekend. Først fortalte jeg om min. Alle de rare mennesker og unikke oplever.

Mig: “Hvad med dig, skattemand?”
Brian: “Jeg har hældt cola ned ad mig selv. Så nu er mit tøj klistret.
Mig: “Ai, det er bare typisk dig. Så du 9gag?”
Ham: “Ja, men jeg har vasket det og jeg har forresten også støvsuget”
Mig:”Haha, du er sød skat”

Jeg lå i hendes sofa med pude, tæppe og lammeskind. Nappede lige en 20 min blunden. Så skulle der pakkes sammen, for vi skulle til “Græskar og kage fest”.

Lad Græskar og kage festen begynde

Sikke en festlig omgang. Hold op de folk er søde. Man betalte 40 kr for alt det kage man kunne spise og kaffe man kunne drikke.

Jeg fik ikke meget kage. Havde travlt med at svare på vandrings spørgsmål. Folk er så nysgerrige. Man bliver lidt feteret, når man sådan kommer vandrende.

Efter kåringen af årets største græskar og de flotteste, mest velsmagende og sjoveste kage var det tid til at gå.

Mens jeg pakkede tasken, tænkte et par af byens mænd jeg skulle blive der. De havde et pænt hus til leje og Brian kunne finde et nyt job.

“Jeg har jo også hørt I mangler børn herude, så jeg skal måske indsættes i et avlsprogram?”
“Nej nej, vi mangler bare flere folk”
“Brian og dig kunne få børn, og så er det jo ordnet”

Haha. Åh jeg grinede og grinede. De var så sjove og søde.

En lokal dame havde fikset en overnatning hos en privat familie, så jeg kunne gå ved havet og se det smukke natur.

Smuk natur som fejede benene væk under mig

Smuk natur som fejede benene væk under mig, var lige præcis hvad Ferring Strand og Bovbjerg Fyr gjorde. Man tror det er løgn, men nogle gange skal man som vandrer ikke så langt væk. Den smukke natur er indenfor rækkevidde og landets grænser.  Jeg var slet slet ikke forberedt på det jeg så.

Udover den smukke natur som fejede benene væk under mig, så var jeg så glad for at vandre på græs. Naturens grønne bløde tæppe.

Det var en udsædvanlig smuk dag. Høj sol og blå himmel.

Tænk hvis jeg var gået glip af det. Uha. Så smukt. Jeg blev så benovet, at jeg sendte live tre gange. Efter sidste gang begyndte tårerne at trille stille. Det var bare så vildt.

Smuk natur som fejede benene væk under mig solcelle goalzero nomadkit fjaltring græskar kage fest ferring strand bovbjerg fyr smuk natur danmark smuk natur jylland smuk natur vestkysten

Jeg sendte også live. Hvis du ser den på din mobil, så vend den rundt så den ligger ned. Så får du det bedste visning af videoen. Den er kun på 20 sekunder. Resten og mere kan ses på min YouTube kanal.

Ude ved Bovbjerg Fyr foregår der mange aktiviteter og arrangementer. Hvis du nogensinde skulle lande i den afkrog af Danmark, så tag derud og kig.

Jeg anbefaler på det varmeste Bovbjerg Fyr og Ferring Strand området. Se mere info her. Hvis du ikke er overbevidst, så er her et billede mere nedenunder. I kan se Bovbjerg Fyr i baggrunden.

Hvis du ikke vil vandre nede ved havet, kan man vandre på bakkekammen. Der er udsigten flot og man kan kun blive glad. I kan se på billedet nedenunder hvordan den ligger.

Jeg gik videre ud til adressen, som jeg havde fået.
Sikke et syn. Så hyggeligt et hjem. Så søde mennesker. Lækker mad. Sød vovse.

Som at være til eksamen

Manden i familien er grej glad ligesom jeg. Han kom ud i haven, da jeg satte telt op. Vi snakkede grej og han har vist mig flere ting som jeg ikke vidste.
Han lyste for mig, mens jeg satte teltet op. Iagttog alle mine grej bevægelser. Jeg følte lidt det var ligesom eksamen. Om jeg bestod ved jeg ikke. Men det var lige før at sveden haglede af mig.

Middagen med kylling blev indtaget. Han havde skrællet et ekstra kilo kartofler “til en sulten vandrer som jeg”. Jeg spiste kun 4. Mums.

Efter middagen var der kaffe, bailey og 1 “jordbær i champagne” chokolade.
Nu ligger jeg igen i mit nuttede lille telt helt puttet ned i soveposen, og skriver til jer. Der er så meget at fortælle. Så meget at skrive. Dagene er fyldt op med eventyr og der er så mange magiske øjeblikke, at jeg bliver helt ør af lykke.

Gæstfrihed og lykke

Folk herude er så gæstfri. Det er virkelig kommet bagpå mig. Jeg føler mig så ydmyg og heldig, når jeg sidder i et fremmed hjem og spiser god mad og sludre. De synes jeg er spændende og jeg synes de er spændende.

I morgen går turen 14 km mod Harboøre. Nede ved havet. Jeg glæder mig. Livet er fan-fucking-tastisk.

Mæt og glad faldt jeg i søvn i mit telt. Tænkte på dagens oplevelser og på smuk natur som fejrede benene væk under mig.

💚 fra Hanne

PS Husk at man ikke altid skal så langt for at se smuk natur i Danmark. Jeg var slet ikke forberedt. Smuk natur som fejede benene væk under mig kan forekomme flere gange på en vandretur. Jeg siger det bare. Så er I advaret.

Hvis du vil se noget andet smuk natur i Danmark, så anbefaler jeg billederne fra Møns Klint, da jeg vandre Camønoen.